Pang poff

Förutsättningslöst jaktskytte på morgonen, brorsan åkte i förväg och dukade upp en älg, tre björnar och en precisionstavla om man ville kollla läget först, medans jag samlade ihop den skara som skulle lotsas till skjutbanan, vi möttes vid Brunnbybadet herrberg och solna-christian här från forumet samt en kille som heter Magnus som jagar ihop med brorsan i Gäddede.

Började med inskjutning om ma ville kolla läget och det beöde jag och herrberg som i sin iver skruvat bort sig dagen innan och satt med handduken i ena handen och telefonen i den andra gjorde avbön om vilken fantastisk dag han haft, övertalningen gick lätt det fixar vi i morgon innan vi börjar ;) när det var klart för de som trodde sig behöva så började vi med älgskytte avstånd 320m tre skott, den sopade herrberg hem segern genom två femettor och en fyra allts ingen träning på avståndet innan, resultat listan fick jag inte med mig nu men jag lyckades sopa in ett halsskott och en fyra med min bössa.


470m var nästa station nu började grabbarna kolla på förstahjälpen kortet och vrida på sina kikarsikten min leupold euro i 3-9x40 har inte dessa finesser så jag sköt först skott 1 lågt till höger, skott 2 mellan frambenen och skott 3 en fem etta en sako hunter i cal 375H&H skot med tbbc 250gr, här tror jag herrberg också tog hem segern men solna-christian levererade senare tre fem ettor på älgfigur som täcktes av en snusdosa, brorsan som inte behövde skjuta in sin bössa hade nu ångrat sig då han varit på älgbanan i mellan, alla ahde träff på 470m om jag minns rätt och då är det inte många av oss som kör med termometer, vindmätare laser och strange kort eller vad det hette :D


En fika och sen gick vi på björnfigurerna och avståndet 50m körde med öppna riktmedel som jag fick byta dagen inna då de gamla var spräckt, nu hade jag glömt verktygsväskan för urmakare hemma så siktet satt löst och det gick inget vidare, då Magnus hade en extra aimpoint med sig till sin Blaser så lånade jag den och den sköt riktigt bra utan skruvande, segern i björnskyttet tog brorsan hem med råge, riktigt snyggt skjutit 4 femmor och de sista på 5 sek.

Nu ska jag åka och jobba en sväng igen det blev lite dåligt med sömn idag får ta igen det i nästa liv :rolleyes:


Kommentarer
Postat av: UR

Se där! Så den gode Bengt sköter sig i sitt skytte! :) Iofs.. är itne så förvånad.. :)

2009-04-27 @ 08:34:53
URL: http://jaktomat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0